Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

-->

Samolot monitoringu ekologicznego An-28E

Wersja monitoringu ekologicznego powstała po zmodernizowaniu w 2001 roku dwóch samolotów w wersji transportowej o numerach burtowych 0404 i 0405. Maszyny te weszły na wyposażenie lotnictwa Marynarki Wojennej 13 lat wcześniej, 6 października 1988 roku. Samolot An-28E posiada radar obserwacji bocznej MSS-5000 oraz podkadłubowy skaner do pomiaru zanieczyszczeń na powierzchni wody. Samolot 0404 jako jedyny został wyposażony w dodatkowe zbiorniki paliwa, dzięki czemu długotrwałość lotu wzrosła z 4 do 6 godzin. Skład załogi to dwóch pilotów (dowódca i drugi pilot), technik pokładowy oraz dwóch operatorów systemów pokładowych.

  • Prędkość przelotowa: 335 km/h
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Prędkość startu: 135 km/h
  • Prędkość lądowania: 140 km/h
  • Prędkość opadania: 4 ÷ 20 m/s
  • Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
  • Długość startu: 410 m
  • Zasięg: 1230 km
  • Wysokość przelotowa: 3000 m
  • Maksymalny pułap: 6000 m
  • Maksymalna masa startowa: 7000 kg

343670
Uwagi na temat strony kieruj do Webmastera.
© 2008 Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej. Wszelkie prawa zastrzeżone.