Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

-->

Samolot patrolowo-rozpoznawczy
An-28B1R (M28 Bryza)

Wersja samolotu opracowana przez Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu na potrzeby lotnictwa Marynarki Wojennej. An-28B1R wyposażono w radar obserwacji obiektów nawodnych ARS-400, system transmisji danych ŁS-10 oraz system namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON. Załoga patrolowo – rozpoznawczej Bryzy ma również możliwość zrzutu tratwy ratowniczej. Pierwsza maszyna tego typu z numerem burtowym 1022 weszła do służby w październiku 1994 roku. W 1999 i 2000 roku, lotnictwo Marynarki Wojennej otrzymało po trzy samoloty patrolowo – rozpoznawcze An-28B1R. Ostatnia z maszyn w tej wersji weszła do służby w lutym 2001 roku. W kabinie znajdują się trzy konsole dla operatorów radaru i systemu transmisji danych. Wszystkie umieszczono przodem do kierunku lotu. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów (dowódca i drugi pilot), technik pokładowy oraz, w zależności od potrzeb, dwóch lub trzech operatorów systemów pokładowych.

  • Prędkość przelotowa: 335 km/h
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Prędkość startu: 135 km/h
  • Prędkość lądowania: 140 km/h
  • Prędkość opadania: 4 ÷ 20 m/s
  • Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
  • Długość startu: 410 m
  • Zasięg: 1230 km
  • Wysokość przelotowa: 3000 m
  • Maksymalny pułap: 6000 m
  • Maksymalna masa startowa: 7000 kg


Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz
Adobe Flash

343670
Uwagi na temat strony kieruj do Webmastera.
© 2008 Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej. Wszelkie prawa zastrzeżone.